• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 5 مهر 1399
کد مطلب : 111213
+
-

شهردار ناحیه 10 منطقه یک خبر داد:

کاشت 4هزار اصله درخت تا پایان سال

میز گفت‌وگو
کاشت 4هزار اصله درخت تا پایان سال

شمال شرقی‌ترین ناحیه تهران ناحیه 10 منطقه یک است با محله‌های شهرک شهید محلاتی، قائم و سوهانک. شهرداری این ناحیه همزمان با بازگشایی مدارس و تداوم شیوع ویروس کرونا در تعامل برای برپایی کارگاه‌های آموزشی زیست‌محیطی به‌صورت آنلاین برای دانش‌آموزان است. با «امیر لیلاز» شهردار ناحیه 10 منطقه یک درباره فعالیت‌ها در این محدوده گفت‌وگو کرده‌ایم. 

  چه شد که با مدرسه صهبای صبا در شهرک محلاتی مشارکت آموزشی آنلاین در حوزه زیست‌محیطی را آغاز کردید؟ 
برخی از موضوعات شهری نیاز به فرهنگسازی دارد. به‌عنوان نمونه اجرای طرح کاپ. متوجه شدیم که مدرسه دخترانه صهبای صبا در شهرک محلاتی بستر آموزشی آنلاین خوبی دارد و با توجه به درخواست مدیریت محله آموزشگران در ساعت خاص به مدرسه می‌روند و با هدف آموزش کاهش پسماند در منازل و آموزش‌های زیست‌محیطی طرح در حال اجراست. این ناحیه حدود 27 مرکز آموزشی دارد و چنانچه طرح با استقبال مواجه شود و سایر مدارس نیز درخواست آموزش داشته باشند در سایر مدارس نیز این کارگاه‌های آنلاین برگزار خواهد شد. 
 
 شرایط کرونایی چه تغییراتی در مدیریت ناحیه ایجاد کرده است؟ 
قاعدتاَ با شیوع ویروس کرونا شهرداری هم ملزم به رعایت پروتکل‌های ابلاغی است و چون حوزه خدمات شهری ارتباط تنگاتنگی در کنترل این ویروس دارد ما حتی پرکارتر هم شده‌ایم. جمع‌آوری زباله، رفت و روب‌های شهری، رسیدگی به اماکن عمومی مثل ایستگاه‌های اتوبوس و بوستان‌ها، فعالیت گروه‌های شست وشو و ضدعفونی‌کننده حجم کاری‌شان بیشتر از قبل شده 
است. 
  این ناحیه، 2بافت شهرکی و سنتی دارد. برای مدیریت شهری و انجام اقدامات با مشکل مواجه نمی‌شوید؟ 
تقریباً 70درصد ناحیه را شهرک‌های محلاتی، قائم، لاله، کوثر و آتی‌ساز تشکیل داده‌اند و بافت سنتی آن مربوط به محله سوهانک است و معمولاً محله سوهانک به دلیل‌ ترددهای غیرمحلی برای اجرای طرح‌های فرهنگی، پایلوت در نظر گرفته می‌شود. خوشبختانه فعالیت در ناحیه مانند هر سال با روند خوبی در حال انجام است و پروژه‌های در اولویت در ناحیه بهسازی شبکه روشنایی خیابان‌های ناحیه و عملیات بهسازی و ایجاد گسترش فضای سبز رفیوژ فضای سبز بلوار ارتش با کاشت 4 هزار اصله درخت‌های شهری گلدار با‌گونه توری است که تا پایان سال انجام خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید